Wednesday, March 07, 2007

Studiene i Palmy





Bor sammen med indiske Anwesha og svenske Jenny!

Anwesha e Phd student i food technology og Jenny tar noen veterinaer kurs.


Jeg begynte paa mastergraden i Aas i hoest, og fordyper meg i kjoettsceince og hjortedrift/kjoett... Starter paa masteroppgaven i juli, som gaar utpaa aa se etter helsekomponenter i hjortekjoett, og deretter sammenligne m reinkjoett naar jeg kommer til norge. Saa har en mastergrad vaaren 2008, forhaapentligvis. Massey University (ligger i Palmerston North, 13 mil nordfor Wellington) er den stoerste landbruksuniversitet, har ca 6000 studenter og 250 internationale hvert aar. Alt er tilrettelagt for studenter med stort bibliotek, masse laereressurser, sportssenter, kantiner, butikker osv paa campus. Saa d e veldig bra, egentlig! Men jeg har masse oppgaver som maa gjoeres, 10 stk. Har bare undervisning i et fag, ellers maa jeg lese for meg selv. Har jo lagd kjempeopplegg for megselv om hva jeg skal gjore hver dag... Men dagene gaar altfor fort til at jeg faar lest saa mye som jeg har lagt opp til - vanlig eller...?






6 Comments:

At March 08, 2007 6:53 AM , Blogger miriam said...

Hvor lenge skal du være utenlands? Skal du gjøre masteroppgaven der også?

 
At March 08, 2007 11:14 AM , Blogger Unknown said...

heia vennen min. det ser virkelig ut som du har det utrolig bra! sommer og sol, heldiggris!! :)

masse å gjøre ja, men det klarer du fint!! :)

savner deg da, men vet jo at du er der for å studere, og du er så tøff, at jeg bare gleder meg over å kjenne deg! :)

bra at du oppdaterer bloggen så ofte, for da kan vi følge med :)
klem

 
At March 08, 2007 1:31 PM , Anonymous Anonymous said...

hei"Mac"
don leat doudai ceahppi ordnet iezat siidu davja!muhto mot dat don ollet bargat dan maid,ja alddat nu ihana ollu bargu jo mudui.gal dat lea jo soma mannat dappe en geahccame makkar govat ja sagat dus leat en muitalit.leat albma reisende Mac don gal!!!ja mudui nu go vanlig dappe kau2us,ii fal ii mihkege sahkan.

"calahalle" dearv Lille K

 
At March 08, 2007 1:36 PM , Anonymous Anonymous said...

hei fas,mun lohken easkka manjel dien bihtta masa ledjet vastidan,juo de gal galggat ainnas oastit dan biilla,eai go dat du olbmat geaidgun orut ovtas spleise duinna billa?

Lille K

 
At March 08, 2007 1:39 PM , Blogger Ellen Cecilie Triumf said...

Skal vaere her i 10 maander, og starter m masteroppgaven her, og fortsetter i Norge- tar 60 poengs oppgave...! :)

biila ii mavsse go ca 3000 ruvnno oktain forsikringain!! Hui halbi. Jade sahtta vuodjit 500 km for kr. ca 250 kr.

 
At March 08, 2007 11:41 PM , Anonymous Anonymous said...

na de goit gannaha oastit biilla dieppe.vare mis maid dappe nie halbbes biillat.mudui,mot dat orro leamen skuvla?

dearv: Lille k

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home