Sunday, November 18, 2007

Moorea!

Ja, foer kulda og moerketida intar meg om kun noen dager, maatte jeg ta meg en tur til et varmere land. Ble kjent m noen handball spillere i new caledonia som var ifra Moorea/Tahiti, og ka va vel ikke bedre unnskylding enn det.


Solnedgangen var over paa noen minutter. Sola gikk ned i sekstida og det ble bekkmoerkt. Padling utenfor Motu Iti pension som jeg bodde paa.
Tok dykkesertifikatet i tahiti, tok meg fire dager og fikk svoemme/dykke med haier!! (Ja, jeg har bevis..). Her e dykkesenteret som jeg tok dykkerlappen hos. Et fransk par hadde flytta hit for 2 aar siden og drev en liten padi dykkesenter. Jeg var eneste elev, saa fikk god oppfoelgning!


Reiste til Tahiti og oya Moorea som er 30 min med baat. En virkelig idyllisk oy med lite turister og mange av de lokale lever tradisjonelt og vet aa sette pris paa det. Men fikk vite at den amerikanske kulturen tar innpaa og det begynner aa bli utrykt paa den her oeya ogsaa. Bora Bora er en anna oy, som kanskje e mere kjent, men mye mer turistaktig og enda dyrere!

2 Comments:

At November 21, 2007 9:12 AM , Anonymous Anonymous said...

Heia! Mii illudit du fas oaidnit. Savvat dutnje oadjebas matkki ruovttoguvlui. Kleammat ristnieiddas ja mis earain.

 
At November 21, 2007 12:19 PM , Anonymous Anonymous said...

Heia...
Mange fine bilder du har lagt hit..
Du ser skikkelig sporty ut der du sitter i den kanoen..;P hihi
Og det andre bilde,er som å se et postkort,utrolig fint..=)
Ser ut som du koser deg,i varmere strøk..men kommer fortsatt ikke over at du har svømt lamme haier,håper du hadde med meg undervannskamera,så æ får sett...:)Tøft gjort ihvertfall!
Men nu er det ikke lenge igjen til du kommer til det kalde nord,med masse minus grader og snø..hihi..

Her i Tromsø så har all snøen smelta,og va har bare regn og vind her borte.. Håper snøen kommer for godt snart,er lei regnet!!

Masse klæmmer fra May-Lise og guttan

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home