Tuesday, March 20, 2007

Min foerste bil!

Min bil! Roed liten corolla! kjopte for $1500-tilsvarer ca 6000kr! Veldig rart aa kjoere paa venstre side av veien, men e ganske vant allerede, naar jeg er konsentrert!
Ringenes herre fjellet, Mt.Ruapehu, flommet over av lava den dagen jeg kjoerte (har vaert i nyheter, sist var for over 50 aar siden). Men heldigvis var det paa den andre siden av fjellet og veien her var aapen. Men man kunne se glinsende lava nedover fjellsiden.
Min foerste biltur, ca 25mil tok meg 3-4timer! Landskapet e veldig likt Norge. Hjort kan man se ved veikanten naar dem gresser, akkurat som kyr og sauer.
Rex og Daryn var i Wellington aa kjopte denne, stoppa innom meg. Stilig bil!





10 Comments:

At March 20, 2007 9:14 AM , Anonymous Anonymous said...

Hei,na gal don beasat opplevet olu,mun veha gadastan.......ja buorre lea go leat oastan biilla,muhto mot don mahtat feaila bealde vuoddjit?oba komiska varra lei vuostas have go vudjet...ja mudui ii makkarge rapporta dappe. calahalle!

dearv: lille K

 
At March 20, 2007 12:27 PM , Anonymous Anonymous said...

Diet dat gal orro buorre biila dunnje..jurddas,du vuosttas biila mas ratta feaila bealde (ii bat leat) ja feaila bealde vuoddjit. Iigot leat vattis nie vuoddjit? Fertet giret gurut giedain,livzzi ge munnje perfekta..=)
Naba kryssain ja høyreregelat jnv..
leago seamma ladje go dappe, vuoi omvendta..hihi..
Tøffa odda biila Rex`a bearrasis, muhto movt som dat ozzot saji buot manaide?
Ællers lean fargga geargame slakterias, dusse moadde beaivve vel finnebiff`a pahkket.. De gal ii leat earogo jurddasit gosa galga farret... jus oba saddage..

Klæmmat
Maykas & manain

 
At March 20, 2007 10:48 PM , Blogger Ellen Cecilie Triumf said...

Mun lean dappe goit 8 manu vel. Dal go mus lea biila, ii leat go viezzalit din go boahtibehtet flyplassai!! :)
Dat lea gal oalle logisk vuodjit feaila bealde go stivrran lea feaila bealde maid.
Gal juoga slarvvat fal leat?

 
At March 21, 2007 8:44 AM , Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At March 21, 2007 2:10 PM , Anonymous Anonymous said...

heia. så koselig å se bilder fra rex og dem. skal si den minste ungen er blitt stor!!! hvor er tiden blitt av!?!?

jeg og henriette sitt nu her på kjøkkenet med hver vår data. i morgen skal vi til ål, langhelg og skiferie :)

klem

 
At March 21, 2007 4:34 PM , Anonymous Anonymous said...

Hei Ellen!
Tenkte jeg skulle sjekke hvordan det går..og det må jeg si..NZ og greier..Håper du har det fint(ser sånn ut da), og kanskje vi snakkes en gang?
Hilsen Bjørn
(LordBeia@hotmail.com) sånn i tilfelle..:)

 
At March 22, 2007 6:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Hei Ellen! Grattis med bil. Så du er down under? Høres genialt ut. Kan være jeg kommer etter!
Hvor lenge blir du?

Silje (Ås)

 
At March 23, 2007 1:39 AM , Anonymous Anonymous said...

Hei! Aili da! Vuoi lei soma gavdnat du dihtoris:) Gal dus orr jo soma dieppe. Mus lea alo leamas miella fitnat nuppebealde mailmmi, muhto in varra olle eambbo go govaid radjai. Lei soma oaidnit Daryna ja Rexa. Manat gal ledje obaladje sturron! Jurddas, Naomi lei juste jagi deavdan go vulge diehko. Lei nu unni. Sis lea vissa odda mail-adr ja tlfnr, go in oacco sagaide. Cealkke dearvvuodaid sidjiide, ja sida saddestit maila. ailiskum@msn.com

 
At March 23, 2007 5:18 AM , Anonymous Anonymous said...

Fin bil

 
At March 27, 2007 12:06 PM , Anonymous Anonymous said...

Hehe :) tøffa biila :) fertet valdet gova siste maid:)
Na mun gal maid jurddasan dan seamma go ML, moht diet høyre regelat ja diet leat:)

Klem Lena :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home