Sunday, April 22, 2007

Christchurch i South Island

Noe av paaskeferien var jeg og flatmates'an mine en tur i Christchurch. Tok oss 13 timer, inkl. 3,5 timers fergetur!Saa jeg var rimelig sliten etter all kjoeringa.. ikke mye til skolearbeid de siste dagene paa meg nei.

Vi maatte stoppe flere ganger for aa ta bilder av den utrolig utsikten. Minner om Middelhavet, helt klart blaatt/turkis hav.

Picton er "havnebyen" paa South Island.



Alpene paa veien ned til Christchurch. Ca. 25 mil fra Picton til Christchurch, saa landskapet skiftet veldig. Kan vel sikkert minne om osterrike?har ikke vaert der.. men fint e d iallfall!



Utsikt over byen, vi tok opp gondolen som tok oss vel 500 meter opp.. Alpene i bakgrunnen.

Likte byen kjempegodt, veldig feriestemning og fine bygninger. En av de byene som ligner mest paa england, saa det var litt harry potter aktig...

1 Comments:

At April 23, 2007 3:58 AM , Anonymous Anonymous said...

Hei!
Dæsken som du får reist!! Misunner deg kjæmpe masse,men du får nu reist for meg også.. blir ikke mye reising på meg(oss), bare frem og tilbake alta,litt tromsø...litt hetta..hehe..
Jaja,vi hadde en barnefri helg,var på hytta,kjørte fra vann til vann og prøvde fiskelykken.. ble bare tre tilsammen på hele helga..var kjæmpe dårlig,men været var fantastisk!
Ællers ikke mye som skjer her hjemme, snart eksamenstid,kommer sikkert til å lese meg ihjel(hvis vi kommer opp,noe vi helt sikkert gjør,med min flaks!!)
Men har nu sendt post til deg...=)
Ællers ikke mye å fortelle..
Forresten ser du har ordna på bloggen din..;)Fint!

Klæm fra
Mayka og guttan

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home